sobota, 12 grudnia 2015

2015-12-12 Chabry z poligonu

Dziś trochę nietypowo:
- po pierwsze nietypowe miejsce - nie u mnie w domu lecz w świetlicy MCWR (Miejskie Centrum Wspierania Rodziny - gdzie dzięki wsparciu kolegi Marcina mamy stałą metę na planszówki i bitewniaki)
- nietypowe rozpiski - na 1425 pkt i głównie pancerne - ze względu na szkoleniowy charakter
- nietypowy skład graczy - zamiast stałej pary - Tomek i ja, dziś zagrał wspomniany wyżej Marcin, którego od kilku tygodni indoktrynuję Flamesami oraz Patryk ... którego indoktrynuję dopiero tydzień ;-)
- nietypowa plansza - zagraliśmy bowiem na stole, który udostępnia nam w MCWR inny nasz kolega Marcin ..
- nietypowy raport - raport jest dość skrócony bo przy tłumaczeniu zasad nie miałem czasu na systematyczne robienie zdjęć - tak więc niniejszy raport będzie raczej luźną fotorelacją niż typowym na tej stronie raportem.

W kwestii rozpisek - Marcin, który już chyba wybrał ciemną stronę mocy i zdecydował się grać Niemcami - i dzisiaj zagrał tą nację. Ponieważ dostosowywałem rozpiskę do modeli posiadanych przez Marcina - wybrałem rozpiskę z Desperate Measures - opartą na StuGach i Panterach. Po drugiej stronie zaś stanęły Shermany i Achillesy z 1 Polskiej Dywizji Pancernej.


A wracając do opisu gry - oto szczegółowe listy armii:

Panzertruppen 1945
Kompania czołgów
Confident Veteran
Desperate Measures, s.68
  • Panzer Kampfgruppe HQ - 2x StuG G (late) [195]
  • 1 Panzer Platoon - 3x StuG G (late) [295]
  • 2 Panzer Platoon - 3x StuG G (late) [295]
  • 3 Panzer Platoon - 3x StuG G (late) [295]
  • Grenadier Kampfgruppe Platoon - Cmd Panzerfaust Rifle/MG team, 4x Panzerfaust Rifle/MG team, 3x 7.5cm PaK40 gun [265]
PDF

1st Polish Arnoured Division
Kompania czołgów
Fearless Trained
PDF s.4
  • Szwadron Pancerny HQ - 3x Sherman V [210]
  • 1 Pancerny Platoon - 3x Sherman V, 1 Firefly VC [305]
  • 2 Pancerny Platoon - 3x Sherman V, 1 Firefly VC [305]
  • 3 Pancerny Platoon - 3x Sherman V, 1 Firefly VC [305]
  • Anti-tank Platoon (SP), Polish Artillery - 4x M10C 17 pdr [300]

Obie rozpiski nie są typowe do normalnego grania - brak artylerii, zwiadu, w polskiej również rozpisce piechoty - dzięki czemu gra jest nieco prostsza, więc łatwiejsza na początek ... Prawdę mówiąc przygotowując je byłem też już zmęczony i miałem mało czasu więc są dość niewyszukane...

Przygotowania

Misja - zamiast losowania wybrałem Free for All, która jest dość prosta, więc w sam raz na pierwszą grę (z Marcinem graliśmy ze dwa razy ale na zasadzie swobodnego jeżdżenia i strzelania - bec znaczników, nisji itd., a Patryk grał dzisiaj po raz pierwszy).

Pole bitwy - pole bitwy ułożyliśmy z Marcinem korzystając ze stołu Mariusza i terenów Marcina - i trzeba przyznać że bardzo fajnie się całość prezentowała - szkoda tylko że nie miałem aparatu i te kilka zdjęć poniżej robione było telefonem.

Format armii - jak już pisałem dziś trochę niestandardowy format 1425 - tyle wyszło mi gdy tworzyłem rozpiskę dla Marcina i potem już się dostosowałem przy tworzeniu rozpiski polskiej.

Pojedynek

Oto stół mniej więcej na początku bitwy. Na pierwszym planie pozycje polskie (na środku w lesie Achillesy) Shermany porozrzucane mniej więcej równomiernie, w głębi niemieckie (na tyłach działa ppanc z ostrzałem na oba znaczniki, po lewej piechota od tych dział i dwie Pantery, StuGi na środku).


Marcin ofensywnie ruszył StuGami do przodu ...


Jak widać Polacy poukrywani czekają gotowi na atak


Pierwsze straty Shermanów - na razie szczęśliwie tylko Bailed Out ...


I pierwszy upolowany przez Patryka we Flamesach czołg  - stuG płonie, obok drugi uszkodzony


Jeden pluton StuGów na środku walczy z Achillesami i jednym plutonem Shermanów, drugi atakuje na prawym skrzydle gdzie Shermany wyjeżdżają na flankę zagrażając znacznikowi ...


StuGi na środku w opałach - trafiony w poprzedniej turze się dopala, kolejny ugrzązł na wjeździe do lasu ...


Jedna Pantera uszkodzona strzałem z Firefly'a - Shermany wspierające świetlika postawiły przed Panterami zasłonę dymną ...


StuGi na środku w opałach - "Kupą mości Panowie!" zakrzyknęli bowiem Polacy i ruszyli ostro do walki


Na niemieckim lewym skrzydle najpierw jedna salwa StuGów zniszczyła 3 Shermany, potem jeszcze spłonął Firefla, ale teraz dostało się StuG-om wystawionym bokiem do Achillesów w centrum ...


Rzut oka na całość pola bitwy


Środek pola bitwy opanowany przez Polaków - 3 StuGi zniszczone, ostatni jeszcze walczy ...



Pantery wciąż zadymione nie bardzo mogą coś trafić ...


Naprzeciw Firefly i 4 Shermany (jeden już zniszczony) - pierwszy strzela, pozostałe robią dym.


Nosił wilk razy kilka (Polacy strzelali), ponieśli i wilka (w końcu Pantery trafiły - dwa Shermany za jedynym zamachem poszły z dymem).


Po kolejnym trafieniu i zniszczeniu drugiego StuGa na skrzydle - pozostałe dwa uciekły z pola bitwy. Na środku ostatni też zginął. Droga do znacznika na prawym skrzydle otwarta - tak więc Achillesy i Shermany z niebieskiego plutonu ruszyły na pełnym gazie w jego kierunku ...


Shermany wjechały na znacznik a jedyne mogące ich powstrzymać działa zostały ostrzelane a potem rozjechały kolejne działo gąsienicami ...


Na drugim skrzydle jeszcze Pantery ruszyły do przodu (w zasadzie jedna bo druga się zakopała) ale się nadziały na Firefly i oskrzydlające ją Shermany ... ale to nieistotne bo polska victoria zapewniona została na drugim krańcu stołu ...




Podsumowanie

Wygrał więc dzisiaj Patryk, ale nie ma to większego znaczenia ponieważ była to gra poligonowa bardziej niż prawdziwe starcie. Gdybym miał oceniać strategię obu stron to Marcin może zbyt odważnie wyjechał do przodu StuGami pozwalając Patrykowi trafiać w boczne, słabsze pancerze. Z kolei Pantery dość pechowo strzelały a same dostały kilka trafień z Firefly'a. Patryk grał po raz pierwszy we Flames'a ale widać jego doświadczenie z bitewniaków - mam nadzieję że łyknie bakcyla i będzie się z nami bawić ... 

Poza Marcinem i Patrykiem bitwie przez chwilę przyglądał się kolejny potencjalny kandydat na do walk w 15mm świecie Tomek. Przez MCWR przewija się też trochę młodzieży więc mam nadzieję, że nasze grono graczy będzie się rozrastało. Wielka w tym zasługa Marcina, dzięki któremu mamy świetną metę i mam nadzieję, że również ten blog spełnia w jakiejś części swą rolę zachęcając czytelników do zabawy ...

Mam nadzieję że będą kolejne odcinki Chabrów z poligonu ... mam nawet pewien pomysł jak z fotorelacji zrobić coś fajniejszego i bardziej przydatnego ale to w przyszłości ... 


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz