środa, 11 maja 2016

2016-05-07 Czwórki idą w diabły



Podczas gdy ja walczyłem z Marcinem (opis tutaj) na drugim stole w MCWR toczyła się bitwa między czołgami z 4 Kanadyjskiej Dywizji Pancernej pod dowództwem Kuby "Groma" z czołgami i piechotą 2. Panzerdivision Karola.

Bitwę naszych początkujących kadetów nadzorował i w poniższym raporcie opisał Sakwiarz. 

Precyzyjne rozpiski znajdują się tutaj: 

Jestem w tym miejscu winien wyjaśnienie - są dwie rozpiski niemieckie po 1000 pkt - co wynika z faktu, że po stronie niemieckiej miało być dwóch graczy, ale Hubert nie dotarł.

Tradycyjnie już przygotowałem raport w formie FILMU ale dla preferujących wersję do czytania poniżej jest wersja bardziej statyczna.

While I was fighting with Marcin (here is the raport) on second table in our MCWR club tanks of 4th Canadian Armoured Division under Kuba "Grom" command was fighting tanks and infantry of 2. Panzerdivision. 

The battle was supervised and reported by Sakwiarz.

Precise army lists:
British

I owe You explanation - there are two 1000 pts lists for Germans. It is so because there was supposed to be another player - Hubert. But he didn't come toaday.

Already traditionally I decided to make battlereport as a MOVIE. again. For those who prefer reading I enclose jpg version below …









































7 komentarzy:

  1. Widzę że przybywa i nowych graczy i terenów do gry. Bardzo fajnie :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak, fajnie się nam rozkręca - jest już 6 regularnie grających graczy, szykuje się jeszcze przynajmniej jeden. Za tereny ostro wziął się kolega Marcin - używamy je w klubie. U mnie w domu jest w zasadzie stały zestaw - może nie takie ładne, ale można zrobić bardzo różnorodne pole bitwy.

      Usuń
  2. Komentarz z FB - Michael Reese

    Newer players tend to mass their platoons together and don't take advantage of their Command distances. Notice difference in German and US in 2nd ID vs German Pz and this game. I think in part it is due to a lack of terrain in this game. Just to long of fields of fire and a river always cuts down maneuver. Firefly tanks vs. Pz IV/G (late) also gives an advantage and as pointed out, having your objectives close together allows the defense to concentrate while spreading them out makes them more difficult to defend.

    OdpowiedzUsuń
  3. Komentarz z FB - Grant Bailey

    River is a big drama on a table, my recent game had my armour (anything above the weight of a 251) having to cross a single bridge.....the enemy arty certainly made that crossing 'dicey'

    OdpowiedzUsuń
  4. Komentarze z FB

    Tom Duzinske - A few tanks versus a lot of infantry seems like a up hill battle. Karol had Recce with his 42s, one would have thought they would have been more effective. What happened?

    Marcin Szymankiewicz - Karol is a beginner and as far as I know (I played on another table) he rushed his SdKfz forward got them killed quickly.

    Tom Duzinske - To bad for him. Well, hope he learned to use them a little bit better.

    OdpowiedzUsuń
  5. Komentarze z FB

    Stanisław Urbaniak - 2 rzeczy - sowieci grali piechota a wrzucona jest rozpiska na t-34 /85 Emotikon grin
    Druga rzecz to walka z panterami-patery same poszły do szturmu ze dały się zabić przez ptrd?

    Marcin Szymankiewicz - 1. Słuszna uwaga - przegapiłem to, 2. Z tego co wiem, to jedna pantera była uszkodzona i wtedy piechota je zaszarżowała - tę sprawną zniszczyła uszkodzoną dorwała w ataku

    Stanisław Urbaniak - Ale ptrd nie idą do szturmu dlatego się czepiam Emotikon

    Marcin Szymankiewicz - Nie czepiasz się ale masz racje. nie grałem dotąd zbyt wiele Sowietami i nie wiedzieć czemu przyjąłem ze ptrd są jak panzerfausty. Wiec nie ostrzegłem chłopaków ze nimi nie można szarżować.

    OdpowiedzUsuń
  6. Komentarze z FB

    Marcin Szymankiewicz - Miko, Karol - na forum FoW zwrócili mi uwagę na pewien drobiazg. Drużyny typu manpacked nie mogą szarżować. A ptrd to właśnie taki typ. Wyniku meczu by to nie zmieniło ale to nauka na przyszlosc.

    Mikołaj Gawroński - To znaczy że takie drużyny są bez sensu. To jak mają się bić? Musze czekać aż ktoś je zaszarzuje a nikt tego czołgiem nie zrobi. A zachodzić kogoś od boku antitankiem 5 jest słabe. Bo każdy ma mniej więcej 5 pancerza. Jedynie jakieś BARDZO lekkie pojazdy. Nie za bardzo widzę teraz dla nich zastosowanie.

    Marcin Szymankiewicz - Tak źle nie jest - nie mogą szarżować ale mogą uderzać jeśli przeciwnik znajdzie się w 2". Więc do obrony nadają się niezgorzej - zwłaszcza że to 13 drużyn za 125 punktów. W tej samej cenie są 4 panzerfausty. W dodatku w ogniu osłonowym mają AT5 czyli przy bocznym pancerzu 3 (większość średnich czołgów) też jest przydatna. A to 125 punktów.

    Jest jeszcze jeden minus PTRD wiążący się z ich typem - manpacked guns mają save 3+ gdy są gone to ground ale juz tylko 5+ gdy nie są ...

    OdpowiedzUsuń